2016. január 31., vasárnap

Mindennapi kenyerünk

A helyzetjelentős posztban írtam, hogy kitűztem néhány célt magam elé. Az egyik az étkezési szokások változtatása volt. Ehhez kapcsolódóan szeretnék megosztani veletek egy nagyszerű receptet.

Egy hete már magam sütöm a kenyerünk. Egy ideje a Lipóti pékségben megtalálható rozsos magos veknit ettük, de abból 50 dkg 310 Ft-ba kerül. Gondoltam, otthon csak olcsóbb kihozni ugyanezt a mennyiséget, így hát felkerestem Limara oldalát és kerestem egy jó kis receptet.

Végül EZ felelt meg leginkább az elképzelésnek. (A felhasznált gáz árát és a magokat nem számítva 1 kg kenyér 300 Ft-ból jön ki.)
Annyit változtattam csak, hogy a világos rozslisztet helyettesítem fele-fele arányban teljes kiőrlésű rozsliszttel és graham liszttel.

A végeredmény pedig gázsütőben sütve az alábbi:
20160131_170347

A belseje pedig nem olyan levegős, mint a bolti. (A képen a múlt heti kenyerünk látható felvágva, fent pedig a mai. :))

20160126_060529

A recept szerint gőzös sütőben kell sütni, ami azt jelenti, hogy mikor begyújtod a sütőt teszel az aljára egy fém tepsit, és felmelegíted a sütővel, majd pedig mikor a kenyeret beteszed a sütőbe öntesz a fémtepsibe 2 dl forró vizet.
A fenti receptet elkészítve pont 1 kg-os kenyeret kaptam, amely kettőnknek 3-4 napig elég.

Ti próbáltatok már otthon kenyeret sütni? Mik a tapasztalataitok?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése