2015. november 18., szerda

{Vigyázz! Kész! Posztolj!} - Hobbik


Hogy mi is az a {Vigyázz! Kész! Posztolj!}? - Egy magyar blogger-kezdeményezés, amelyet Szilvi talált ki. Kéthetente jelentkezik a magyar bloggerközösség egy része adott témában posztokkal, mindenki a saját szemszögéből megközelítve azt. A csatlakozás módjáról ITT tudtok tájékozódni, az én posztjaimat pedig a menüsorban a VKP-ra kattintva olvashatjátok majd. 

Ezen a héten egy kicsit talán jobban megismerhettek, ugyanis a téma a hobbik, abból nekem pedig bőven volt az elmúlt 24 évben. :)


Eléggé sok minden érdekel és ha egy nap 48 órából állna, az sem lenne elég arra, hogy mindegyikkel foglalkozzam egy kicsit. Alapvetően kreatív embernek tartom magam, így a kreatív hobbik széles skáláját kipróbáltam.

Kreatív hobbik

Gyöngyfűzés

Általános iskolás koromban ismerkedtem meg a gyöngyfűzéssel, akkor még csak állatkákat fűzögettem, majd gimnázium második felében már elég sok ékszert készítettem. Nagyon szerettem, de mivel a minőségi alapanyagokra nem volt pénzem ezért abból próbáltam meg kihozni a legtöbbet, ami volt. Például a szalagavatós ékszereim magam készítettem és a mai napig őrzöm őket, hogy a nagy napon is viselni tudjam, ha illik a leendő ruhámhoz.

Horgolás

Egyetemen tanultam meg horgolni, valahogy százszor gyorsabban ment, mint a kötés (a mai napig utálok kötni). Hamar megtanultam a magyar és az angol szakkifejezéseket, rövidítéseket, így a mintákat is könnyebben olvastam, értelmeztem. Főként karácsonyi dolgokat szerettem/szeretek horgolni, évek óta készül karácsonyra egy jó adag horgolt hópehely. Régebben hóemberek is készültek, de az idő- és fonaligény miatt felhagytam vele. Büszke vagyok arra, hogy minta nélkül horgoltam pár éve egy "plüssmacit", azaz egy amigurumi medvét, az én Mackómnak, Dávidnak karácsonyra. (Sajnos képem nincs róla és a költözésben nem is tudom, hová került.)

ezt tavaly készítettem, kopogtató koszorú helyett, 7 mm-es tűvel, spárgából

Alkotás

Ez alatt érts bármilyen más olyan tevékenységet, amely során vmit előállítasz a két kezeddel. Például szeretek papírral ügyködni, origamizni, színezni (igen, a felnőtt színezőkre gondolok itt :D). De akár a sütés-főzést is ide vehetjük, ugyanis nagyon szeretek süteményt sütni illetve főzni is. Szeretek új ízeket, recepteket kipróbálni, olyat, ami eltér a megszokott magyar konyhától.

Körömfestés

Nos, igen. Ez az egyik legköltségesebb hobbim. Közel 3 éve nem nagyon volt olyan nap, amikor ne lett volna a körmömön valami. Még ha csak alaplakk is. Az egész körömfestés valahogy kikapcsol és megnyugtat, valószínű, mert eléggé koncentrálok közben. :D Egyébként szeretem, ha színesek a körmeim, ezért lehetőleg minél több színt szeretnék birtokolni. (A pénztárcám pedig sikítozva menekül előlem...)

Olvasás

Talán ez volt az egyik legelső hobbim életem során. Amint megtanultam olvasni, faltam a könyveket. Töredelmesen bevallom, hogy a Harry Potter sorozatot többször is olvastam. Ha a hét kötetet vesszük, akkor összeadva 40-szer legalább. Lassan újra kellene olvasni őket...
Egyébként méltatlanul hanyagoltam az olvasást az elmúlt 6 évben, és csak a közelmúltban szoktam rá újra. Az elmúlt hónapban 5 könyvet is kiolvastam, és jelenleg Ken Follett Évszázad-trilógiájába kezdtem bele. Tervben van egy Kindle beszerzése, ám a jelenlegi helyzetben várat magára (vagy talán a Black Friday keretében sikerül beszerezni?)

Krémkeverés

A törzsolvasók szerintem kivétel nélkül tudják, hogy van egy "szakmai" blog is, ahová írok (vagyis onnan ugrott ki a kis személyes blogom), ez pedig az Eco fairy. Ezt két barátnőmmel írjuk(írtuk, írogatjuk), ahol a próbálkozásaink, sikereink, receptjeink dokumentáljuk. Háztartás, étkezés, szépségápolás, otthon, fillérekből. (Ez itt a reklám helye.)

Blogolás

Az elmúlt 10 évben szinte folyamatosan vezettem blogot. Vagy itt vagy ott, de kevés volt a köztes holtidő. Jelenleg a munka és a pesti élethez való alkalmazkodás elég sokat kivesz belőlem (helló, mókuskerék!), de igyekszem visszatérni.

Azt hiszem nem kevés hobbit felhalmoztam, de mindegyikben megtaláltam magam, és ez a lényeg. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése