2015. szeptember 13., vasárnap

Pumpkin Spice Latte - gyorsan, könnyen, házilag!

A Pumpkin Spice Latte az egyik kedvenc őszi kávém. Be kell valljam, Starbucks-ban még nem jártam, így az "eredetit" még nem volt alkalmam kóstolni, de ebben az elvileg eredeti starbucksos receptkönyvben megtalálható a kávéház elkészítési módja.
Többféleképpen próbálkoztam az elkészítésével: a frissen lefőtt, forró kávéba tettem a fűszert, kávéfilterbe raktam a fűszert, és azon engedtem át a friss kávét, de az alább leírt módszer jött be a legjobban.
Tényleg egyszerű. :)


Először is kelleni fog maga a fűszerkeverék. Én még nem találkoztam a boltokban úgynevezett tökfűszerrel, de lehet, hogy a fővárosban kapható valahol. Otthon is igen könnyen elkészíthető, néhány őrölt fűszer fog kelleni hozzá:
  • 4 ek. őrölt fahéj
  • 4 tk. őrölt szerecsendió
  • 3 tk. őrölt gyömbér
  • 3 tk. őrölt szegfűszeg
  • 1 tk. őrölt szegfűbors (ha az üzletekben nincs őrölt verzió, otthon kávédarálóval is elkészítheted).
Ezeket a kimért őrleményeket egy kisebb dunsztos üvegben összekevered és kész is a pumpkin spice.

És akkor a kávé. Főzz le egy 2 adag kávét, méghozzá úgy, hogy az őrölt kávéhoz adj ebből a fűszerkeverékből fél mokkáskanálnyit. Én itt éppen a kolis kotyogós kávéfőzőmben készítettem el, Anyu és a Húgom még nem kóstolták, így nem akartam nagy adagot főzni. Így nem kerül bele a fűszer a folyadékba, nem korcok a fogad alatt, de az íze ott van.


Amíg fő a kávé 1 dl zsíros tejet melegíts fel, és készítsd be a tejhabosítód. Én szoktam egy kis 10%-os tejszínt is tenni a tejhez, így magasabb habos és finomabb latte-t kapunk a végén. Magas falú pohárban habosítsd fel, majd a lefőtt kávéból egy adagot tölts a pohárba a habon át.

Fogyasszátok egészséggel! :)


Nektek mi a kedvenc kávé specialitásotok ősszel?
Dóri

6 megjegyzés:

  1. Bár nem szoktam kávét inni, de ezt tuti kipróbálom. Még jó, hogy kotyogósunk van itthon a vendégeknek :D Köszi a receptet ;)

    VálaszTörlés
  2. Én sem kávézom már, de ezt ki fogom próbálni, mert nagyon jól hangzik :)

    VálaszTörlés
  3. Én eddig a fűszerkeveréket utólag adtam hozzá a kávéhoz,de ez nagyon jó ötlet, ki fogom próbálni! :)

    VálaszTörlés
  4. Imádom a kávét, minden mennyiségben! Egy jó (és természetesen cifra nevű :D ) kávéval kilóra meg lehet engem venni. Biztosan kipróbálom, őszintén köszönöm a receptet! :)

    VálaszTörlés
  5. Én nem szeretem a kávét, de tavaly készítettem ilyen fűszerkeveréket, kakaóba és forrócsokiba szórtam (az Ecofaires félébe :D), idén tovább akarom fejleszteni a dolgot és igazi tökös italokat kotyvasztani (tavaly készítettem egyszer tökpürével, de már nem tudom, melyik receptből). Most vettem életem első tejhabosítóját, majd bevetem őt is a játékba. :)

    VálaszTörlés
  6. Örülök lányok, hogy elnyerte a tetszésetek a recept! :)

    VálaszTörlés