2015. szeptember 15., kedd

Pumpkin Spice Latte bőrradír

Az egyik kedvenc őszi kávém a Pumpkin Spice Latte. Igaz, a Starbucksot sem láttam még, így az eredetit sem kóstoltam, de a házi tökös kávém nagyon szeretem. Arra gondoltam miért ne lehetne ilyen bőrradírt készíteni?

Maga a bőrradír sok mindenre pozitív hatással van. Kezdjük a kávéval. Mivel nem zaccból készül, ezért rengeteg koffein van benne, ami a bőrünkön át felszívódva fokozza a vérkeringést. A különböző fűszerek (főként a fahéj és a gyömbér) szintén fokozzák a vérkeringést, és egyesek szerint a zsírt is égetik.
Emellett ugye a kávé fizikailag hámlasztja a bőrt és csodás illata van.
A bőrradírba kevert olaj és a tejpor zsírtartalma pedig ápolják a bőrt.



FIGYELEM! Tejfehérje-, illetve laktózérzékenyek hagyják ki a receptből a tejport!

Hozzávalók:
5 ek kókuszolaj
1 ek őrölt kávé - nem zacc!
1 tk tejpor
3 kk tökös fűszer
5-7 ek kávé

Az 5 ek kókuszolajat és a 2 ek őrölt kávét gőz fölött melegítsük össze kb 1,5 órán keresztül. Ha szükséges pótoljuk alatta a vizet. Ez lesz a bőrradír zsíros fázisa.
Amíg az olaj átveszi a kávé zamatait, készítsük el a tökfűszert. Egy kisebb üvegben keverjünk össze:
  • 4 ek. őrölt fahéjat
  • 4 tk. őrölt szerecsendiót
  • 3 tk. őrölt gyömbért
  • 3 tk. őrölt szegfűszeget
  • 1 tk. őrölt szegfűborsot
Ebből a keverékből mérjük ki a kávéskanálnyit a bőrradírunkhoz az 5 evőkanál kávéhoz és az 1 teáskanál tejporhoz - hogy igazán latte-nak hívhassuk ezt a testradírt.
A 1,5 óra leteltével zárjuk el a gázt a víz alatt és vegyük le róla a  kókuszolajat. Várjuk meg, míg langyosra hűl és ebből adjunk a szárazanyagokhoz annyit, amennyitől összeáll.

Isteni illatú, ébresztő testradírt kapunk, ami tökéletes az őszi szezonban.

Kipróbáljátok? Nektek melyik a kedvenc bőrradírotok?




_____________________________________

    

3 megjegyzés:

  1. Én is kinéztem egy házi bőrradírt, lehet fel fogom dobni egy kis tökfűszerrel! Ezt nem tudnám elkészíteni, mert nem kávézok, és csak valami instant cucc van a szekrényemben, hogy a barátom kibírja valahogy a nálam töltött időt. :D Meg szerintem nem is tetszene az illata, az YR kávé illatú tusfürdőjét se szeretem (azt is neki vettem). De tök jó lesz kávé nélkül, mert amit kinéztem, az illat szempontból semleges, így nem fognak keveredni az aromák. Alig várom, kipróbáljam, köszi az ötletet! :) Amúgy nagyon örülök, hogy felfedeztem ezt a 'privát' blogod is, valahol teljesen véletlenül bukkantam rá és olyan klassz, itt örömködtem magamban, hogy 'jéé az egyik Ecofaires lány blogja, de jóóó!' :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik az ötlet. :) Egyébként én is találtam cukor alapú PSL bőrradírokat, de én kifejezetten kávéval szerettem volna kipróbálni. :)
      Az YR kávés tusfürdőjét én imádom, de kb. az összes tusfürdőjüket, nagyon eltalálták őket. :)
      Örülök, hogy tetszik a személyes blog, ide kerülnek fel, amik az ecofairy-be nem férnek bele.

      Törlés
    2. A többi YR tusfürdőt én is imádom, nyáron szinte csak őket használtam, tényleg nagyon jók. :) Aztán lehet mégis kipróbálom ezt is, a hatására lennék kíváncsi és az egyik blogon azt írja, hogy instant kávéból is jó, majd sok fűszert teszek bele, hogy inkább az érződjön az illatán. :)

      Törlés