2015. január 21., szerda

Bukás és újrakezdés

A blogilates programot már egy ideje nem folytattam, az utolsó vizsgám után a pihenésé volt a főszerep, plusz a hétvégén is otthon voltam, így elmerültem a finom falatokban. De a kisördög ott ült a vállamon, és azt suttogta, nem hagyhatom abba, így kerestem mást, amit csinálhatok nap mint nap. Így kötöttem ki a 30 days of yoga programnál, amit ma kezdtem el, és nagyon jó hatással volt már az első alkalom a közérzetemre, éreztem, hogy sikerült megnyugodnom és ellazulnom. És ami a számomra a legjobb volt, hogy olyan izmaimat éreztem meg közben, amiről nem is tudtam. :D


2015. január 16., péntek

Wishlist - edzőcuccok

Tegnap voltam a Tesco-ban és körülnéztem az F&F-nél, sportruházat terén. Ha szép edzőrucim van, sokkal nagyobb kedvvel kezdem el a napi mozgás adagom, így most megmutatom, mik az aktuális kedvenceim.

Lila is, szürke is van benne, nekem találták ki. És még utcai viseletként is megállja a helyét. LINK
Tök jó színe van, kettő egy csomagban és az anyaga is jó.. LINK
Egyszerű de nagyszerű sportmelltartó, láttam szép lazacszínűt is, amint lesz lehetőségem rá, szerintem beszerzem. LINK
Valamiért ezek a rövidebb szárú nadrágok jobban tetszenek mozgáshoz, pilateshez, jógához pedig tökéletesnek tűnik. LINK

Cipőt azért nem mutatok, mert nyáron kaptam anyukámtól egy futócipőt, amit imádok, és a színe is nagyon tetszik. Amint jobbra fordul az idő és az állóképességem is megfelelő, elkezdek futni.

2015. január 13., kedd

Bébiétel - diéta?

A diéták kritikus pontja mindig az édesség. Nagyon jól lehet pótolni különféle gyümölcsökkel, kevés aszalvánnyal. Én nagyon szeretem a zabkását is, kifejezetten laktató, hosszú felszívódású szénhidrát. De sajnos a tejet nem bírja a szervezetem, víízel nem finom, a mandulatejet meg nem erre használnám fel. Így jutottam el a bébiételekhez. Anno a Diványon is volt egy cikk a bébiétel-diétáról, amiről tudtam, hogy úgy, abban a formában kivitelezhetetlen. De az alapötlet nem rossz, hiszen elég kevés kalóriát tartalmaz (nem, még mindig nem számolom a bevitt kalóriákat), és ha jól választunk ízletes is lehet.

2015. január 9., péntek

Az első hét...

A héten volt egy jó kis fejfájásom plusz térdfájásom, ami miatt kedd-szerda-csütörtök kimaradt a torna. De ma folytattam a Blogilates program második napjával, és a második videó közben jó sokat kurva@anyáztam. A macska nem egyszer megtámadott közben, játékból, aztán meg jól leborította a karácsonyfát, mert útban volt a szekrény tetejére menet. A frissen vásárolt csúcsdíszem és egy üveggömb ripityára tört, nekem pedig pont ez hiányzott még a délutánomból.

A nassolás a héten elég sok gondot okozott, erre azt találtam ki, hogy a nutellás kenyér helyett inkább édes bébiételt fogok enni. Igen bébiételt. :D Az összetevők alapján nem lehet rossz, kíváncsian várom majd.

Végül egy kép, a végére, jelenleg ez inspirál.


2015. január 7., szerda

Inspiráció, nasi, miegymás...

Nati írt hétfőn egy nagyon jó bejegyzést a restartról. Nagyon jól jön ez így télen, de én a vizsgáim miatt most egyben nem tudom lenyomni ezért szétszedtem 3 napra. Hétfőn áztam 40 percet egy kád meleg vízben, a napi pilates után, tegnap királylánykodtam: megmostam a hajam és kifestettem a körmöm, ma pedig minden felesleges sz@rt elrakok az asztalomról, hogy elférjek rajta tanulni és megalkottam az inspirációs "táblámat", ami egy háttérkép pinterestről szedett képekből összedobálva, illetve néhány szöveges rész, amiket szeretnék elérni, illetve egy ígéret, ami a legmotiválóbb (főleg most, hogy a napokban két barátnőmet is eljegyezték). :D
Amint látható a jobb alsó sarokban, a cél az, hogy le tudjak futni egy híd-kört, elég nagy kihívásnak érzem. :)

Nagyon szeretek nassolni, főleg tanulás közben. Tegnap rengeteg energiát vittem be, mert hipp-hopp eltüntettem 15 dkg diákcsemegét, tele mandulával és mazsolával. (Nyamiiii.) Ezért a inkább egy sós turmixot fogok meginni, aminek a receptjét egy Kiskegyed újságban találtam.
A recept:
25 dkg uborkát hámozz meg, felszelt szárzellerrel, 1,5 dl paradicsomlével és fél teáskanál olívaolajjal turmixold össze. Fogyasztás előtt szórd meg egy kis csilipehellyel.

Szárzellert nem kaptam, de raktam bele egy jó nagy fokhagymát és egy kis kakukkfüvet, fincsi lett. :)

2015. január 4., vasárnap

Heti mozgásterv

Augusztusban és szeptemberben volt lehetőségem kipróbálni a pilatest, ami nagyon megtetszett. Átmozgatott és megnyújtott, illetve javította az állóképességemet is. Ehhez tervezek visszatérni januártól, illetve terveim szerint elkezdek futni is. Alább egy "órarendet láthattok, hogyan tervezem a mozgást, aztán majd később beszámolok arról, hogy mennyire sikerült betartani. :)



A hétfői és szerdai pilates viszonylag fix, mert terembe fogok járni, a többi felcserélhető, -a hétvégére azért tettem otthoni tornát, mert, ha hazamegyek, akkor az könnyebben kivitelezhető számomra, mint elmenni futni.

Illetve a Blogilates 4 hetes programját is tervezem teljesíteni, ezt a napi mozgásadag mellé tervezem. (Köszi Réka! ;))

A holnapi pilates tuti elmarad, mert kb. egész nap utazunk (vissza Szegedre). A blogilates programjának első napját viszont szeretném teljesíteni, ha nem érünk Szegedre túl későn.

2015. január 3., szombat

Néhány gondolat a táplálkozásomról

Ebben a bejegyzésben arról írok, hogy mit tettem eddig, és mit tervezek tenni, aztn később pedig lesz egy bejegyzés, hogy mi sikerült belőle. :D

Alapvetően napi szinten kevés a tudatosan bevitt cukor adagom. Már 2 éve minden ízesítés nélkül iszom a teám, illetve a fekete teát szoktam néha ízesíteni cukorral és citrommal. Illetve a kávémba teszek, de az is, mindössze 4 teáskanál, szóval igazán nem sok. Igyekszem viszonylag változatosan enni, illetve elegendő rostot bevinni.

És hogy mit tervezek?

► Megfelelő mennyiségű folyadékot inni (a kávét nem számolom, mert vízhajtó hatású :D). Ehhez már nem fogom ignorálni egy jó kis app figyelmeztetését. A magasságom és a testsúlyom alapján kiszámolta, hogy 1980 ml folyadékra van szüksége a szervezetemnek, amit bevallok, néha nehéz megvalósítani, van, mikor 1 liter vizet iszom meg egy nap, ami igencsak kevés. Tehát a terv az, hogy óránként 2,5 dl folyadékot megigyak.


► Hetente minimum egyszer szeretnék húsmentesen étkezni, ezt mint már említettem, a másik blogon, a Húshagyó kedd-ben fogom dokumentálni, illetve recepteket megosztani. A terv az, hogy a főzelékeket önmagukkal sűrítem, illetve kukoricakeményítővel. Nem mondom azt, hogy teljesen letérek a fehér lisztről, mert sem pénzem sem okom nincs rá, mert azt vallom, hogy fogyni úgy lehet, hogy több kalóriát égetsz el, mint amit beviszel. És én nagyon szeretek enni, de most már meg fogom gondolni, hogy biztosan kell-e az a csokika, amíg hazaérek a boltból (15-20 perc séta, illetve villamosozás), biztos chipset akarok nasizni az esti filmezésnél/tanulásnál. De ha házi süteményről lesz szó, akkor abból biztosan fogok enni, csak mondjuk kevesebbet.

► Terveim szerint a reggeleket zabkásával és/vagy gyümölcsturmix-szal fogom kezdeni, a rostok fontossága miatt. Illetve ki fogom próbálni a zöld turmixot is.

2015. január 1., csütörtök

2014 néhány számomra fontos pillanata

február: 1 éve együtt élünk Dáviddal.
április: a húsvétot Dávidéknál töltöttem, nagy családi kirándulás a Béke Sztúpához és a Tátika várba.

május: terepgyakorlat keretében eljutottam Belgrádba, Aradra és Temesvárra.

június: tagja lettem a Magyar Bloggerek és Blogkedvelők Közösségének, ami egy nagyon jó közösség <3

július: 2 hetet Dávidéknál töltöttünk, Révfülöpön rákvörösre égtünk
augusztus: belelendültem az Ecofair(y)-n a posztolásba, aminek meglett a gyümölcse
október: megjött hozzánk Rukia, aki az év egyik legnagyobb ajándéka volt <3

november: betöltöttem a 23-at, és képzeljétek, semmi sem változott. :D

december: egy hatalmas élményben volt részem: Szegeden egy dedikálás keretében találkoztam Hosszú Katinkával, aki nagyon inspiráló, illetve a könyve is, ha tehetitek szerezzétek be! J


Arra jutottam, hogy blog formájában fogom vezetni az új évi fogadalmam. :D